Ζούμε στον 21ο αιώνα, τον αιώνα της Πληροφορικής. Οι περισσότεροι πλέον τομείς της ζωής μας (εργασία, εκπαίδευση, υγεία, εμπόριο, διασκέδαση, επικοινωνία κ.α.) υποστηρίζονται από τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, τις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και το Διαδίκτυο.
Η Πληροφορική είναι, κατά κύριο λόγο, η επιστήμη που διδάσκει πώς από την σύλληψη μιας ιδέας φθάνει κανείς στην υλοποίησή της, με μια σειρά τυπικών λογικών βημάτων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου. Η εκπαίδευση στην Πληροφορική δεν περιορίζεται στην απλή χρήση εργαλείων και εφαρμογών αλλά επεκτείνεται και στην συγγραφή κώδικα.
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
Από τις 9 έως 24 Οκτωβρίου 2021 θα πραγματοποιηθεί η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.
Εκατομμύρια παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο θα συμμετάσχουν σε μαζικές εκδηλώσεις και θα παρακολουθήσουν μαθήματα για να μάθουν προγραμματισμό και να αποκτήσουν συναφείς δεξιότητες. Η ιδέα είναι να προβληθεί ο προγραμματισμός, να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες, και να έρθουν σε επαφή άτομα που έχουν μεγάλη επιθυμία να αποκτήσουν γνώσεις.
Την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού θα υλοποιηθούν οι παρακάτω δράσεις στο σχολείο μας:
- Στο μάθημα της Πληροφορικής θα γίνει συζήτηση για τον προγραμματισμό και την αξία του στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης.
- Οι μαθητές θα εκπονήσουν μαθησιακές δραστηριότητες και θα παρακολουθήσουν αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό και βίντεο. Κάποιες δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν ανάπτυξη κώδικα (πρόγραμμα Scratch).
Επιπλέον υλικό για προγραμματισμό- απλά μαθήματα
“Προγραμματίζω το ρομπότ” . Για να υλοποιήσετε την προηγούμενη δραστηριότητα στο φωτόδεντρο πατήστε τον σύνδεσμο
Μαθαίνω το “σύρε και απόθεσε” ώστε να μπορώ να μεταφέρω και να τοποθετώ σωστά τις εντολές σε μια γλώσσα προγραμματισμού με πλακίδια. Δείτε εδώ
Δομή ακολουθίας. Κάντε το angry bird να φτάσει στο κακό γουρούνι αποφεύγοντας τα εμπόδια. Δείτε εδώ
Δομή ακολουθίας με περισσότερες εντολές. Κάνε τη μέλισσα να φτάσει στο λουλούδι και να φτιάξει μέλι. Δείτε εδώ
Παιχνίδια προγραμματισμού και σελίδες:
Γάτα και τυράκι- εντολές μετακίνησης
Με εκτίμηση
Η εκπαιδευτικός Πληροφορικής
κ. Φωτεινή Ράπτη