ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Ο Καντ, στο έργο του «περί παιδαγωγικής», υποστηρίζει ότι το ανθρώπινο ον είναι κατασκεύασμα της εκπαίδευσής του. Η οικογένεια, το σχολείο και ο στενότερος κοινωνικός περίγυρος είναι οι βασικοί πυλώνες εκπαίδευσης, στη ζωή του ανθρώπου. Η κατανόηση του ρόλου και η συνεργασία όλων αυτών είναι επιβεβλημένη. Ο στόχος του σχολείου δεν είναι μόνο η απόκτηση γνώσεων, οι οποίες θα χρησιμεύσουν απλά ως ένα διαβατήριο για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο και την εύρεση καλύτερης θέσης στην αγορά εργασίας. Η εκπαίδευση στο σχολείο πρέπει κυρίως να διεγείρει συγκεκριμένους μηχανισμούς του εγκεφάλου που θα μετατρέψουν τη γνώση σε μεταγνώση, με απώτερο στόχο την απόκτηση παιδείας. Η εκπαίδευση στο σχολείο θα πρέπει να εξάρει τη σημασία του συναισθήματος, της συγκίνησης και της ενσυναίσθησης. Θα πρέπει να αναδείξει την καταλυτική λειτουργία της περιέργειας και τους μηχανισμούς της προσοχής, για το πώς ο ίδιος ο εγκέφαλος προσλαμβάνει τη γνώση και εμπεδώνει τη μνήμη. Εξάλλου ας μην ξεχνάμε αυτό που η αρχαία ελληνική σκέψη πρεσβεύει: «Το μυαλό είναι φωτιά που πρέπει ν’ ανάψεις και όχι δοχείο που πρέπει να γεμίσεις ».